Categorie | Gezondheid

Tips om je concentratie te verbeteren.

Gepost op 30 July 2009

Sommige mensen kampen met concentratie problemen. Toch zijn deze problemen op een aantal manieren op te lossen. Wij hebben voor jou een aantal tips om je concentratie te verbeteren op een rijtje gezet.

studyZorg voor een goed ontbijt.
Begin de ochtend altijd met een goed ontbijt het haalt je lichaam namelijk uit de slaapstand. Hierdoor wordt je wakker en beginnen je hersenen beter te werken.

Kom veel in de buitenlucht.
De buitenlucht is erg gezond en elk mens heeft het nodig om goed te kunnen functioneren. De frisse lucht zorgt ervoor dat je meer zuurstof in je longen krijgt en dit zorgt ervoor dat de bloedsomloop verbetert. Ook je hersenen voelen dit en gaan beter werken waardoor vermoeidheid en concentratie problemen verminderen.

Begin met sporten.
Sporten zorgt voor een betere hartslag en doorbloeding. Hierdoor krijg je meer fut en zal je concentratie sterk verbeteren.

Slaap voldoende.
Ieder mens heeft voldoende slaap nodig. Het best is iedere avond op hetzelfde tijdstip naar bed te gaan en in de ochtend op te staan. Je lichaam komt dan in een goed ritme waardoor je jezelf beter zult voelen en daardoor beter kunt concentreren.

Zorg voor zo min mogelijk prikkels.
Wanneer je jezelf moet concentreren kan je het best zorgen dat er zo min mogelijk prikkels zijn die je kunnen afleiden. Ga in een rustige omgeving zitten en zet de radio en tv uit.

Maak de ruimte waarin je werkt niet te warm.
Teveel warmte zorgt ervoor dat je loom wordt en moeite krijgt met je concentratie. Beter is in een kamer te werken waar de temperatuur ongeveer 18 graden is en het liefst met een raam die open kan voor frisse lucht.

Neem voldoende pauze tussendoor.
Neem, als het kan, elk uur ongeveer vijf minuten pauze en concentreer je op iets anders. Eventueel kan je ook rustig in en uitademen en dan daarna doorgaan. Werk in ieder geval nooit meer dan drie uur achter elkaar. Je concentratie zal hierdoor snel afnemen.

Zorg ervoor dat je gefocust bent.
Wanneer je ergens aan begint wat je concentratie vereist, zorg er dan voor dat je jezelf er ook helemaal voor inzet. Stel een doel voor ogen en wijk er niet vanaf.

Eet lichte maaltijden en drink voldoende.
Begin niet met je werk wanneer je net een flinke maaltijd hebt gegeten. Je lichaam is nu wat lomer zodat de vertering goed zijn werk kan doen. Eet liever iets lichts en zorg ervoor dat je voldoende drinkt. Je concentratie zal ook niet beter worden wanneer je niet gegeten hebt. Begin dus ook niet met een lege maag.

Stem of voeg toe aanPlaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je favorieten op Technorati Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner Maak een notitie op deze pagina met Fleck

2 Commentaren op deze post

  1. Gijs zegt:

    meditatie oefenen steeds na 10 minuten.
    of daarna langer.

  2. Erik zegt:

    Ginkgo Biloba schijnt ook erg goed te zijn voor je geheugen en concentratie.

Heb je aanvullende tips? Schroom niet en help je medelezers!